Önemli Hususlar

-A +A

Doğru ve Eksiksiz Başvuru İçin Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar

  • Çağrı metni sonuna kadar dikkatlice okunmalıdır.
  • Başvuru teslim tarihlerine dikkat edilmelidir.
  • Eş/çocuk/akraba bileti için çalışan/çalışmayan kişilerin ARBİS sisteminde kaydı olmalıdır.
  • Başvuru yapanların ARBİS sisteminde kaydı güncel olmalıdır.

Seyahat İşlemleri

  1. Bursiyerlerin seyahat başvurusunu tamamlandıktan sonra pasaport, vize ve vukuatlı aile nüfus kayıt örneğini seyahat.isleri@tubitak.gov.tr e-posta adresine iletmeleri gerekmektedir.
  2. Harcırah Kanunu’na göre program kapsamında biletler gidiş-dönüş olarak alınmaktadır. Uluslararası hava yolları kuralı gereği, gidiş ve dönüş biletleri arasındaki süre 365 günü aşamaz.
  3. Program kapsamında gidiş ve dönüş bileti sadece araştırma yapılacak ülke için alınabilir.
  4. Evcil hayvan, ek bagaj ya da ek malzeme (elektrikli bisiklet vb.) gibi ek hizmetler program kapsamında verilen seyahat desteği kapsamı dışındadır.
  5. Bursiyerin eşi, BİDEB yurt dışı araştırma bursiyeri olması halinde eş bileti desteğinden faydalanamaz. Eşlerin her ikisinin de yurt dışı araştırma bursiyeri olması halinde çocuk ve refakatçi bilet desteğinden gidiş ve dönüş bileti olmak üzere tek seferde faydalanılabilir.
  6. Bursiyer, destek kararının açıklanmasından itibaren on iki ay içinde kendisi dâhil en fazla üç kişi için uçak bileti talebinde bulunmalıdır. Bu süre içerisinde talepte bulunmayan kişilerin bilet desteğinden yararlanmaları mümkün değildir.
  7. Destek kararının açıklandığı tarihten önce kendi imkânları ile yurt dışına çıkmış bursiyerlere geriye dönük burs ödemesi ve kendi imkânları ile temin ettiği uçak bileti için ödeme yapılmaz.
  8. Bursiyer, TÜBİTAK tarafından kesilen uçak biletinde yapacağı değişiklik nedeni ile ortaya çıkacak fark ve ücretlerden sorumludur.

Diğer Hükümler

  1. TÜBİTAK Başkanlık Birimlerinde görev yapanlar bu programa başvuru yapamaz. 2219 Programına başvuru yapmış bir kişi, ARDEB programlarına proje yürütücüsü olarak başvuru yapabilir. ARDEB programlarına başvurup projesi öneri durumunda olan bir kişi aynı şekilde 2219 programına başvuruda bulunabilir. Ancak, her iki taraftan destek kararı çıkması halinde sadece bir destek tercih edilebilir. Aynı anda hem ARDEB hem BİDEB desteği alınamaz. ARDEB-BİDEB eş zamanlı görev tablosu 2219 programı web sayfasında bulunmaktadır.
  2. TÜBİTAK ARDEB destekli herhangi bir araştırma projesinde araştırmacı/danışman olarak görev alanların bu program kapsamında desteklenmeleri durumunda burslarını başlatabilmeleri için PTİ haklarından feragat etmesi gerekmektedir. Bursiyerin ARDEB projesinden PTİ/burs alması halinde, BİDEB bursunu başlatabilmesi için ARDEB ve BİDEB’e yazılı olarak bilgi vermesi gerekmektedir.
  3. Burs ödemelerinin yapıldığı banka hesabının değiştirilmek istenmesi halinde yeni banka hesap bilgilerinin e-bideb sistemi üzerinden https://ebideb.tubitak.gov.tr/ibanKayit.htm) güncellenmesi gerekmektedir. Banka bilgilerinin doğru girilmesi ve aksi durumda burs ödemelerinde yaşanacak gecikmeler bursiyerin sorumluluğundadır.
  4. Program kapsamında; uçak bileti, burs başlatma işlemleri, kefalet senedi düzenlenmesi ve izleme işlemleri ile ilgili ayrıntılar program web sayfasındaki 2219 Yurt Dışı Doktora Sonrası Araştırma Burs Programı Bursiyer Bilgi Notu’nda yer almaktadır.