TÜBİTAK Bülten / Sayı 193 - Ocak 2018 - page 28

2018
28
Mühendislik Bilimleri
TEŞVİK ÖDÜLÜ
Doç. Dr. Cem Sevik
Alanı:
Fizik
“Hesaplamalı yoğun madde fiziği ve malzeme alanında nanomalzemelerin yenilenebilir, çevre dostu enerji üretimi uygulamaları ile doğrudan
ilişkili fiziksel özelliklerinin araştırılması konularındaki uluslararası düzeyde üstün nitelikli çalışmaları” nedeniyle Teşvik Ödülü verilmiştir.
Araştırmalarını Nanomalzeme Senteiz ve Karakterizasyonu
Konularında Yürütüyor
1978 Bursa/Orhaneli doğumlu olan Doç. Dr. Cem Sevik ilk,
orta ve lise eğitimini Bursa’nın Büyükorhan ilçesinde tamamladı.
Lisans Eğitimini 2001 yılında Abant İzzet Baysal Üniversitesi
Fizik Bölümünde; Yüksek Lisans ve Doktora derecesini Bilkent
Üniversitesi Fizik Bölümünde sırasıyla 2003 ve 2008 yıllarında
aldı. 2008 – 2012 yılları arasında Texas A&M Üniversitesi Kimya
Mühendisliği Bölümünde araştırmacı olarak çalıştıktan sonra
2012 yılında TÜBİTAK Yurda Dönüş Araştırma Burs Programından
faydalanarak Anadolu Üniversitesi bünyesinde araştırma
çalışmalarına başladı. 2013 Yılından bu yana Anadolu Üniversitesi
Makine Mühendisliği bölümü öğretim üyesi olarak hesaplamalı
Fizik ve Malzeme Bilimi, Temiz Enerji uygulamalarına yönelik
Nanaomalzeme sentezi ve karakterizasyonu gibi konularda
araştırmalarına devam ediyor.
Nanotermoelektrik Malzemeler Konusunda Literatüre
Yapılan Önemli Katkıla
r
Doç. Dr. Sevik, bilimsel çalışmalarını şu sözlerle anlattı:
“Anadolu Üniversitesine dahil olduğum günden bu yana yaptığım
çalışmalarda iki boyutlu nanomalzemelerin elektronik transport,
termal transport, piezoelektrik ve termoelektrik özellikleri ön
plana çıkmaktadır. Araştırma grubumuz, nanotermoelektrik
malzemeler konusunda literatüre önemli katkılar yapmış ve tek
katmanlı nanokristallerin piezoelektrik sabitlerinin kuvars ve
AlN gibi doğal piezoelektrikler kadar yüksek ve hatta daha fazla
olabileceğini literatürde ilk kez gösteren araştırma gruplarından
biri olmuştur. Kariyerim boyunca farklı kuramsal yöntem ve
yaklaşımları kullanarak literatüre güncel ve etkin katkılar yapmaya
çalıştım. Bu amaçla, bilimsel iş birlikleri geliştirdim. Başarılı bir
ekip çalışmasıyla Anadolu Üniversitesi Mühendislik Fakültesine
özellikle iki boyutlu nanokristallerin sentez, karakterizasyon ve
aygıt uygulamalarının çalışıldığı, Mikro Nano Aygıt ve Sistemler
Laboratuvarını kazandırdık. Gelecekte, hesaplamalı malzeme
fiziği alanında ve iki boyutlu yenilikçi malzeme üretimi konusunda
literatüre önemli katkılar yapmayı planlıyoruz.”
“Lisans EğitimimBoyuncaAkademikKariyerHedefiyleÇalıştım”
“Fizik daima ilgimi çeken bir alan oldu” diyerek sözlerine
başlayanDoç. Dr. Sevik,“Lisans eğitimimboyunca akademik kariyer
hedefi ile çalıştım. Bilkent Üniversitesi Fizik Bölümünden kabul
almak kariyerim için önemli bir basamak oldu ve akademisyen
olma hedefim konusunda daha da kararlı olmamı sağladı. Bilim
insanlığını literatüre çok önemli katkılar yapılması sonucunda
kazanılacak önemli bir aşama olarak görmekteyim ve hala bu
basamak için çok çalışmam gerektiği kanaatindeyim” dedi.
“TÜBİTAK Tarafından Verilen Bu Prestijli Ödülü Almak Beni
Çok Mutlu ve Motive Etti”
Doç. Dr. Sevik, TÜBİTAK Teşvik Ödülü aldığını öğrendiğinde
hissettiklerini şu sözlerle anlattı: “TÜBİTAK tarafından verilen
bu prestijli ödülü almak beni çok mutlu ve motive etti. Şu ana
kadar literatüre yapmış olduğumuz çalışmaların alanda uzman
araştırmacılar tarafından değerlendirilerek takdir edilmesinin
literatüre anlamlı katkılar yapabildiğimiz anlamına geldiğini
düşünmekteyim. Ancak, yolumuz oldukça uzun, daha yapacak çok
iş var.”
“Gençlerin Akademik Kariyer Yapma Eğilimleri Azalıyor.
Bu, Üzerinde Düşünülmesi ve Kısa Sürede Önlem Alınması
Gereken Bir Mesele”
Doç. Dr. Sevik, bilim insanı olmak isteyen gençlere önerilerini
şu cümlelerle ifade etti:“Buradan herkesin aklına ilk gelecek birçok
şey önermek mümkün. Çok çalışmaları, tüm olumsuzluklara
rağmen yılmadan kurdukları hayalin peşinde koşmaları, merak
edip literatürü iyi takip etmeleri ve çok okumaları gerektiğini
söyleyebiliriz. Ancak, güncel olarak ülkemizde gençlerin akademik
kariyer yapma ya da temel bilimlerle uğraşma eğilimleri her
geçen gün azalmakta. Gençlerin, bilim insanı olma yönünde
hayal kurmaları ve bu amaca yönelik heyecanla çalışmaları için
biz Akademisyenler ve konu ile ilgili otoriteler neler önerebilir?
Üzerinde çok düşünülmesi ve kısa sürede önlemler alması gereken
bir mesele olduğunu düşünüyorum.”
1...,18,19,20,21,22,23,24,25,26,27 29,30,31,32,33,34,35,36,37,38,...56
Powered by FlippingBook