Ankara YHT Garı Sinyalizasyon Sistemleri TÜBİTAK BİLGEM’den

-A +A

2016 yılı içinde tamamlanması planlanan yeni Ankara Yüksek Hızlı Tren (YHT) Garı’nın sinyalizasyon sistemleri TÜBİTAK BİLGEM tarafından geliştiriliyor.

Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları (TCDD) ve TÜBİTAK Bilişim ve Bilgi Güvenliği İleri Teknolojiler Araştırma Merkezi (BİLGEM) arasında 19 Kasım 2015 tarihinde imzalanan proje sözleşmesine göre, Ankara Yüksek Hızlı Tren Garı Anklaşman Sistemleri ve Trafik Kontrol Merkezi, TÜBİTAK BİLGEM tarafından özgün biçimde geliştirilerek devreye alınacak ve projenin saha uygulamaları TCDD kaynakları ile yürütülecek.

Ankara YHT Garı; hızlı trenler, konvansiyonel yolcu trenleri, yük trenleri ve banliyö hatlarını içerecek olup günlük 250’inin üzerinde tren seferi ve günlük yüz bin yolcu sayısı ile Türkiye’nin en yoğun tren trafiğine sahip garı haline gelecek.

TÜBİTAK BİLGEM’den yapılan açıklamada; TCDD ve TÜBİTAK BİLGEM’in işbirliği ile yürütülmekte olan YERLİSİNYAL projeleri ile uzun yıllardır yurtdışı firmalar tarafından sağlanan demiryolu sinyalizasyon sistemlerinin yerli kaynaklar ile de karşılanabileceğinin gösterildiği belirtildi.  Ayrıca, bu projeler sayesinde Türk Mühendislerince geliştirilen sistemlerin sahada yaygın kullanım şansı bulduğu, emniyet ve işlevsellik anlamında da yabancı benzerlerinden eksikleri olmayan bu sistemlerin ülkeye önemli düzeyde katma değer sağlamakta olduğu ifade edildi.

Türkiye’nin en yoğun tren garının sinyalizasyonu için TÜBİTAK BİLGEM sistemlerinin seçilmiş olması TCDD’nin YERLİSİNYAL sistemlerine duyduğu güvenin önemli bir göstergesi olarak görülüyor.

TCDD’nin 2023 yılı hedefleri arasında yer alan “tüm demiryolu hatlarının sinyalizasyonunun tamamlanması” hedefinin önemli oranda yerli katkı ile gerçekleştirilmesi için TÜBİTAK BİLGEM devam eden ve yeni başlayacak sinyalizasyon projelerinde TCDD’nin yanında yer almaya devam edecek.

TÜBİTAK BİLGEM Ankara YHT Garı çalışmaları haricinde TCDD için yürütülen iki ayrı proje kapsamında, Afyon-Denizli-Isparta ve Ortaklar-Denizli bölgelerinde toplam 500 km uzunluğundaki demiryolu hattının sinyalizasyon sistemlerini de yerli imkânlarla geliştirmekte.   Raylı sistemlerin en önemli halkalarından biri olan sinyalizasyon sistemlerinin hem yurt içindeki ihtiyacının karşılanması, hem de yurt dışına açılması amacıyla TÜBİTAK BİLGEM’deki, AR-GE çalışmaları artan bir tempoda devam edecek.

YERLİSİNYAL projelerinin en önemli halkası haline geleceği değerlendirilen Ankara YHT Garı projesinin 2016 yılı ortasında tamamlanması hedefleniyor.

24.12.2015