Burs Başlatma Belgeleri

-A +A

Bursun Başlatılabilmesi İçin İstenilen Belgeler

Burs başlatma, kefalet senedi ve seyahat işlemleri hakkında bilgi notu için tıklayınız.

  1. Bursiyerin bursunu başlatma talebine ilişkin dilekçesi,*
  2. Noterce düzenlenmiş;
  1. Bursiyerin çalışıyorsa çalıştığı kurum/kuruluş tarafından verilecek kurum/kuruluş yetkilisi imzalı, araştırma süresince görevli veya izinli sayılacağını gösteren belge. (Bursiyer üniversitede çalışıyor ise kurum izni Rektör veya rektör adına imzalı olmalıdır).***
  2. Seyahat Vizesi.****

*Burs başlatma belgelerinin Bilim İnsanı Destek Programları Başkanlığı’na iletilmesini takiben bursiyer, e-bideb sistemi üzerinden banka bilgilerini girmelidir. Banka bilgilerini sistem üzerinden girmeyen bursiyerlerin burs başlatma belgelerini iletmiş olsalar dahi burs ödemeleri gerçekleştirilmeyecektir.

**Teminat mektubu müteselsil kefalet senedinin alternatifidir. Eğer müteselsil kefalet senedi gönderilirse teminat mektubu gönderme zorunluluğu bulunmamaktadır.

***2219 Yurt Dışı Doktora Sonrası Araştırma Burs Programında talep edilen “Bursiyer, çalışıyorsa çalıştığı kurum/kuruluş tarafından verilecek kurum/kuruluş yetkilisi imzalı, araştırma süresince görevli veya izinli sayılacağını gösteren belge”nin araştırma süresini kapsayacak şekilde alınamaması durumunda, 3’er aylık dönemler itibariyle uzatmaya da izin verecek şekilde düzenlenmiş izin yazıları kabul edilebilecektir. Araştırma süresini kapsayan kurum izni sunamayan bursiyerlerin mevcut kurum izinleri süresince burs ödemesi yapılır. Bursiyerler, kalan süreyi kapsayan kurum izinlerini program mail adresine (bideb2219@tubitak.gov.tr) iletmelidir.

Kalan süreyi kapsayan kurum izinlerini iletmeyen bursiyerlerin ödemeleri durdurulur. Yeni tarihli kurum iznini ileten bursiyerlerin burs ödemeleri kesinti yapılmaksızın kaldığı yerden devam eder. Kurum izinlerinin süresi içerisinde temini,  kuruma iletilmesi ve bu nedenle burs ödemelerinde yaşanacak gecikmeler bursiyerin sorumluluğundadır.

****Araştırma yapılacak ülkenin seyahat vizesi talep etmesi halinde vize alındığına ilişkin belge sunulmadan burs başlatma işlemi gerçekleştirilmeyecektir. Burs süresini kapsayan, ilgili ülkeye seyahate izin veren belgesi olanların (3 aylık bursiyerler için Hususi (yeşil) pasaport gibi) vize yerine bu belgeyi burs başlatma belgeleri ile birlikte sunmaları gerekmektedir.

Program Adı

Teminat Mektubu Tutarı

Teminat Mektubu Süresi

2219 programı

Verilecek toplam destek miktarının %30 fazlası

Araştırmanın tamamlanması gereken sürenin 18 ay fazlası

Burslu/Burssuz Süre Uzatımı

Burs süresi ile ilgili taleplerin burs süresinin bitimine en az 2 ay kala yapılması gereklidir. Bursiyerin araştırmasını TÜBİTAK tarafından kendisine tahsis edilen süre içerisinde bitirmesi esastır. Araştırmanın bu süre içinde bitirilememesi ve aşağıdaki belgelerle birlikte yazılı olarak süre uzatımı talep edilmesi halinde GYK kararı ile süre uzatılabilir. Destek süresi 12 ay burslu, 12 ay burssuz olmak üzere toplamda 24 ayı geçemez.

  • Bursiyerin burslu/burssuz süre uzatımı talep formu,
  • Yurt dışındaki danışmanı tarafından hazırlanmış bursiyerin yurt dışında destek aldığı süre boyunca yaptığı çalışmaların özeti ve süre uzatma gerekçesini açıklayan yazı
  • Araştırmacı Türkiye’de çalışıyor ve izin süresi bitmiş ise çalıştığı kurum/kuruluştan izin yazısı

Burs Süresinin Kısaltılması

Bursiyerin bursunu araştırma süresinden önce bitireceğini öngörmesi halinde burs süresinin kısaltılması için aşağıda belirtilen belgelerle birlikte BİDEB’e yapacağı başvuru, GYK tarafından değerlendirilir.

  • Bursiyerin gerekçeli dilekçesi,
  • Yurt dışı danışmanından alınan yazı,

Kurum/Yurt Dışı Danışman Değişiklikleri

Vize alınamaması veya yurt dışı danışmanın kurum değiştirmesi durumunda kurum/yurt dışı danışman değişikliği talepleri BİDEB tarafından değerlendirilir. Bursiyerin yeni kurumunun ve danışmanının ilgili kriterleri sağlaması şartı ile kurum ve danışman değişiklikleri onaylanır. Bu gerekçeler dışında bursiyerin kurum/yurt dışı danışman değişikliği talep etmesi halinde başvuru, GYK tarafından değerlendirilir.*****

Kurum değişikliği bursiyerlik süresince bir defa gerçekleştirilebilir.

*****Kurum değişikliği taleplerinin değerlendirilebilmesi için;

  • Bursiyerin gerekçeli dilekçesi,
  • Yeni kurum/yurt dışı danışmanından alınan davet mektubu,
  • Mevcut yurt dışı danışmanının değişikliği onayladığına dair yazısı sunulması ve
  • Yeni kurumun QS (Quacquarelli Symonds), THE (Times Higher Education) Dünya Üniversite Sıralamasında ilk 100 ya da Scimago Kamu Araştırma Enstitüleri/Kurumları (Scimago Institutions Rankings-Government) Sıralamasında ilk 250’de yer alması ve yeni danışmanın Category Normalized Citation Impact (CNCI) (Kategori Normalize Atıf Etkisi) veya Field-Weighted Citation Impact (FWCI) (Alan Ağırlıklı Atıf Etkisi) değerinin 1.00 veya 1.00’den büyük olması gerekmektedir.