Bilim Fuarları, “Başvuru Koşulları” başlığı altında belirtilen kurum/kuruluşlar bünyesinde; aşağıda belirtilen “Ana Alanlar” çerçevesinde ve “Tematik Konular” listesinde belirtilen konularda; 5-12. sınıf öğrencileri tarafından proje hazırlama süreçleri takip edilerek hazırlanmış alt projelerden oluşan ve program amaçları çerçevesinde düzenlenen faaliyetleri kapsar. Belirtilen ana alanlarda hazırlanacak alt projelerin aşağıda isimleri verilen tematik konulardan birini kapsayacak şekilde hazırlanmış olması gerekir.
4006-A çağrısı kapsamında gerçekleştirilen bilim fuarı, tematik konulardan en az beş (5) tanesini içeren alt projelerden oluşur.
4006-B çağrısı kapsamında gerçekleştirilen bilim fuarı, en fazla üç (3) farklı tematik konudan hazırlanacak alt projelerden oluşur. Seçilecek tematik konular ise toplamda en az üç (3) farklı ana alan ile ilişkilendirilmelidir.
4006 Programı Ana Alanları ve Tematik Konuları
Ana Alanlar |
||
Biyoloji |
Fizik |
Sosyoloji |
Coğrafya |
Kimya |
Tarih |
Değerler Eğitimi |
Matematik |
Teknoloji ve Tasarım |
Dil ve Edebiyat |
Psikoloji |
Yazılım |
Tematik Konular |
||
Aile İçi İletişim |
Genetik ve Biyoteknoloji |
Oyun ve Oyunlaştırma |
Akıllı Ulaşım Sistemleri |
Gıda ve Gıda Arzı Güvenliği |
Özgün Algoritma Tasarımı |
Artırılmış, Sanal ve Karma Gerçeklik |
Giyilebilir Teknolojiler |
Robotik ve Kodlama |
Astronomi ve Astrofizik |
Göç ve Uyum |
Sağlıklı Beslenme |
Atık Yönetimi ve Geri Dönüşüm |
Görsel ve İşitsel Sanatlar |
Sağlıklı Yaşam ve Spor |
Bağımlılık ve Bağımlılıkla Mücadele |
Görüntü ve Ses Tanıma Teknolojileri |
Salgın Hastalıklar ve Salgınla Mücadele |
Bilgisayarsız Kodlama |
Halk Sağlığı ve Koruyucu Sağlık Hizmetleri |
Siber Güvenlik |
Bilim İletişimi |
Havacılık ve Uzay Bilimleri |
Sorumlu Üretim ve Tüketim |
Bilim Tarihi ve Felsefesi |
Hazır Algoritma Uygulamaları |
STEAM (Fen, Teknoloji, Mühendislik, Sanat ve Matematik) |
Bilinçli Farkındalık ve Kariyer Bilinci |
Hidrojen Enerjisi |
Su Okuryazarlığı |
Biyoçeşitlilik |
İnsan Hakları ve Demokrasi |
Sürdürülebilir Şehirler ve Toplumlar |
Biyomedikal Cihaz Teknolojileri |
Jeotermal Enerji |
Tarım ve Hayvancılık Teknolojileri |
Biyotaklit |
Kültürel Miras |
Trafik ve Trafikte Saygı |
Çevre ve Çevreyi Koruma |
Küresel Isınma ve İklim Değişikliği |
Türk Dili ve Lehçeleri |
Değerler Eğitimi |
Malzeme Bilimi ve Nanoteknoloji |
Uzaktan Eğitim |
Dijital Dönüşüm |
Medya Okuryazarlığı |
Veri Madenciliği |
Dijital Oyun Tasarımı |
Metaverse |
Yabancı Dil Eğitimi |
Dil ve Edebiyat |
Milli Teknoloji Hamlesi |
Yapay Zekâ |
Doğal Afetler ve Afet Yönetimi |
Nesnelerin İnterneti |
Yaşamımızda İyilik, Nezaket ve Anlayış |
Doğal Miras ve Doğal Kaynaklar |
Nükleer Enerji |
Yenilenebilir Enerji |
Ekolojik Denge |
Okul Dışı Öğrenme Ortamları |
Yer ve Deniz Bilimleri |
Finansal Okuryazarlık |
Orman ve Ormanları Koruma |
Yoksullukla Mücadele |