DESTEK VERİLECEK ETKİNLİKLER
Bilginin toplum ile buluşturulmasını ve yaygınlaştırılmasını, bilginin mümkün olduğunca görselleştirilerek, etkileşimli uygulamalarla anlaşılır bir biçimde kazandırılmasını ve katılımcıların bilimsel olguları fark etmelerini sağlayan aşağıdaki etkinliklerdir:
- Açık ve kapalı uçlu deney
- Animasyon ve benzetim (simülasyon)
- Argümantasyon
- Artırılmış/sanal/karma gerçeklik
- Bilgi işlemsel düşünme
- Bilimsel gezi ve saha çalışması
- Dijital oyun/ öyküleme
- Doğa ve yaban hayatı gözlemi
- Eğitsel oyun
- Mobil uygulama
- Oyunlaştırma
- Sergi ve gösteri
- Sanat
- Spor
- STEAM
- Tahmin et - gözle - açıkla
- Tartışma (seminer, panel vb.) ve çalıştay
- Yaratıcı drama vb.
DESTEKLENMEYEN ETKİNLİKLER
· Hizmet içi ve öncesi öğretmen yetiştirme ve diğer branşlardaki eğitim programları kapsamında bulunan herhangi bir faaliyetin (seminer, konferans, laboratuvar çalışması vb.) uygulaması, tekrarı, saha çalışması, pekiştirilmesi vb. etkinlikler
· Yükseköğretim öncesi örgün eğitime yönelik hazırlanan öğretim programlarında yer alan veya yapılması öngörülen etkinliklerin uygulaması, tekrarı, saha çalışması, pekiştirilmesi vb. içeren faaliyetler
· Sadece teorik anlatımlara dayalı sunu, seminer ve konferanslardan oluşan etkinlikler
· Ağırlıklı olarak bilinçlendirmeye yönelik kampanya türü faaliyetler
· Çevrimiçi olarak planlanan etkinlikler
· Belirli bir yarışmaya veya sınava hazırlık amaçlı etkinlikler
· Konaklamanın açık alanlarda (çadır, uyku tulumu vb.) planlandığı etkinlikler
· İçerikleri paket olarak kuruluş veya kişilerden (özel eğitim merkezleri, laboratuvarlar, şirketler vb.) satın alınmış etkinlikler
ETKİNLİK SÜRESİ
Konaklamalı projelerde, toplam etkinlik dönemi gün sayısı tanışma ve kapanış dâhil en fazla 7 gün (en fazla 6 gece) ile sınırlıdır. Konaklamasız projelerde, etkinlik gün sayısı sınırı aranmaz.