Yerli yol çizgi boyası daha uzun ömürlü
TÜBİTAK MAM Kimya Enstitüsü’nden proje yönetici Doç. Dr. Tülay İnan, solvent bazlı boyaların bırakılıp
su bazlı boyaların kullanılmasını amaçlayan projenin tamamlanması sonrası Proje Sonuçları Planına
(PSUP) uygun olarak KGM aracılığı ile Türkiye geneline yayılacağını açıkladı. Trafik yoğunluğunun
olduğu yerlerde 3-4 kez boya çalışmasının yenilendiğine dikkat çeken İnan, yaptıkları test çalışmasında
yerli boyanın 1 yıldan fazla kullanım ömrüne sahip olduğunu tespit ettiklerini ancak kullanım ömrü
konusunda kesin yargının projenin tamamlanması sonrası söylenebileceğini kaydetti. Proje
kapsamında su bazlı yol çizgi boyalarının gece görünürlüğünü ölçen makinenin de Türkiye’ye
getirildiğini belirten İnan, bu makinenin 100 km hızla yoldaki çizgilerin gece görünürlüğünü
ölçebileceğini sözlerine ekledi.
15
Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu /
Kasım 2012
1...,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16 18,19,20,21,22,23,24,25,26,27,...48