Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu /
Kasım 2012
Çevreci Yol Çizgi
ve
Uzun bir karayolu ağına sahip ülkemizde yol güvenliğinin en önemli
unsurlarından olan yol çizgileri için yıllık ortalama 13 bin ton boya
kullanılıyor. Bu rakam 2012 yılında 19 bin 370 tona yükseldi. Boya içindeki
çözücüler, temizlik için gerekli malzemeler, işçilik, ekipman ve gece
görünürlüğü için kullanılan cam küreciklerle birlikte yol çizgilerinin
yapımı yüksek maliyetlere ulaşıyor. Öyle ki 2012 yılında harcanan para
65 milyon lirayı buldu.
Yol çizgi çalışmalarında maliyetin azaltılması, çevreci ve uzun ömürlü
boya geliştirilmesi için TÜBİTAK Marmara Araştırma Merkezi Kimya
Enstitüsü, KGM için yürütülen KAMAG 1007 programı kapsamında önemli
bir proje başlattı. Nisan 2014’te tamamlanacak olan “Çevre dostu su bazlı
yol çizgi boyası geliştirilmesi ve soğuk uygulanan solvent bazlı yatay
işaretleme yol çizgi boyası yol performans özelliklerinin artırılması”
projesi kapsamında geliştirilen su bazlı boyaların pilot uygulaması
Antalya ve Sakarya’nın ardından Ankara-Konya karayolunda yapıldı.
13
1...,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14 16,17,18,19,20,21,22,23,24,25,...48