Başvuru Formları

-A +A
  1. TÜBİTAK tarafından belirlenen formatta hazırlanmış araştırma önerisi,*
  2. Davet mektubu**,

  3. Başvuru sahibi çalışıyorsa, çalıştığı kurum/kuruluş tarafından verilecek kurum/kuruluş yetkilisi imzalı, destek almaya hak kazanması halinde araştırma süresi boyunca görevli veya izinli sayılacağını gösteren belge (Başvuru sahibi üniversitede çalışıyor ise rektör veya rektör adına imzalı olmalıdır.)

  4. Yurt içi tez danışmanından ya da enstitüden alınan tez başlığını içeren imzalı tez önerisi kabul belgesi,

  5. Araştırmanın yapılacağı dilde hazırlanan Video Özet***

* Program kapsamında araştırmanın tek bir ülke ve kurumda tamamlanması gerekmektedir. Araştırma önerisinin bu durum göz önünde bulundurularak hazırlanması gerekmektedir.
** Davet mektubu; davetin geçerli olduğu tarihleri ay/yıl olarak, araştırma konusunu ve araştırma yapılacak kuruluşa davet edildiği bilgilerini içerecek şekilde; davet eden kuruluşun antetli kağıdına yazılmış ve yurt dışı danışmanı veya kuruluş yetkilisi tarafından imzalanmış olmalıdır. Davet mektubunun kuruluş yetkilisi tarafından imzalanması halinde danışmanlığı yürütecek akademisyenin bilgileri mektupta yer almalıdır. Yurt dışı danışmanı, en az doktora derecesine sahip akademisyen olmalıdır. Doğrudan kütüphanelerden alınan ve koşul içeren davet mektupları kabul edilmez. Türkçe ve İngilizce dilleri dışındaki dillerde hazırlanmış belgelerin onaylı Türkçe veya İngilizce tercümeleri belgelerin orijinalleri ile birlikte sisteme yüklenmelidir. Araştırmanın tek bir ülke ve kurumda gerçekleştirilmek üzere kurgulanması ve tek bir davet mektubu sunulması gerekmektedir.
*** İsteğe bağlı olarak hazırlanacak olan, araştırmanın özetlendiği, en fazla 7 dakika süreli ve 200 MB boyutunda, araştırmanın yapılacağı dilde bir video başvuru sistemine yüklenebilir.

 

Başvuru Yöntemi

Başvurular e-bideb.tubitak.gov.tr adresi üzerinden çevrim içi olarak yapılır. Elektronik başvuru sistemine yüklenen dosyaların açıldığının ve doğruluğunun başvuru sahibi tarafından kontrol edilmesi gerekmektedir. Başvuru belgelerinin sisteme çevrim içi olarak yüklenmesi zorunlu olup elektronik başvuru sisteminde yer alan başvuru adımlarının belirtilen başvuru son tarihine kadar tamamlanması gerekmektedir.  Çevrimiçi başvuru haricinde BİDEB’e e-posta veya posta ile gönderilen belgeler değerlendirmeye alınmaz.

Başvuru sırasında yanıltıcı veya gerçeğe aykırı bilgi verenler, hukuken sorumlu olacaklardır.

Başvuru geri çekme işlemi her aşamada yapılabilir. Geri çekme işlemi için başvuru yılı ve dönemini belirten imzalı bir dilekçenin program e-posta adresine gönderilmesi gerekmektedir.

Başvuru geri çekme talebi, dilekçenin BİDEB’e ulaşmasını takiben değerlendirmeye alınır.