4006 - TÜBİTAK Bilim Fuarları Destekleme Programı

-A +A
Yazıcı-dostu sürüm

Logonun büyük hali için üzerine tıklayınız

TÜBİTAK Bilim Fuarları Tanıtım Videosunu indirmek içn tıklayın

TÜBİTAK Bilim Fuarları, 2013-2014 Eğitim-Öğretim yılı için 1 Şubat-20 Mayıs 2014 tarihleri arasında gerçekleştirilecektir. 2013-2014 Eğitim-Öğretim yılında toplam 1000 okulda TÜBİTAK Bilim Fuarı düzenlenmesi hedeflenmekte olup her il için belirli sayıda asil ve yedek kontenjan ayrılmıştır

Ayrıntılı bilgi bilimiz.tubitak.gov.tr sitesinde mevcuttur. 

Sorularınız için lütfen bt4006@tubitak.gov.tr adresine e-posta gönderiniz.

TÜBİTAK Bilim Fuarları afişlerini indirmek için tıklayınız.

Milli Eğitim Bakanlığı ile TÜBİTAK arasında imzalanan ve TÜBİTAK Bilim ve Toplum Dairesi tarafından yürütülen “Eğitimde İşbirliği Protokolü” kapsamında ülkemizde bilim kültürünün geliştirilmesine yönelik olarak 4006 TÜBİTAK Bilim Fuarları Destekleme Programı açılmıştır.

TÜBİTAK Bilim Fuarları”, 5-12. sınıfta okumakta olan öğrencilerin öğretim programı çerçevesinde ve kendi ilgi alanları doğrultusunda belirledikleri konular üzerine araştırma yaparak, araştırmalarının sonuçlarını sergileyebilecekleri, öğrenciler ve izleyiciler için eğlenerek öğrenebilecekleri bir ortam oluşturmayı amaçlamaktadır.

TÜBİTAK Bilim Fuarları ile hedeflenen genel amaçlar şunlardır:

  • Bilimin ve bilimsel çalışmaların yeni nesiller tarafından benimsenmesinin teşvik edilmesi,
  • Bilimin günlük hayatla ilişkilendirilmesi,
  • Araştırma tekniklerinin, bilimsel raporlamanın ve bilimsel sunum becerilerinin tabana yayılarak genç bireylere kazandırılması,
  • Farklı gelişimsel ve bilişsel seviyedeki her çocuğa bilimsel proje yapma fırsatının sunulması,
  • Öğrencilere bilimsel proje yapma ve paylaşma konusunda yeni ortam ve olanakların yaratılması,
  • Öğrenciler üzerindeki yarışma baskısının ortadan kaldırılarak bilimin eğlenceli taraflarının ön plana çıkarılması,
  • Farklı sosyo-ekonomik seviyedeki bölge okullarının bilimsel projelere eşit katılımının sağlanması,
  • Gerçek hayattaki soru ve sorunlara çözüm bulunmasında bilimin ve bilimsel çalışmaların öneminin öğrenciler tarafından uygulayarak/yaşayarak öğrenilmesinin sağlanmasıdır.