TÜBİTAK Bülten / Sayı 146 - Şubat 2014 - page 35

Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu
Şubat 2014
35
“İlginç veriler ortaya çıktı”
Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Gazetecilik Bölüm
Başkanı Prof. Dr. Ahmet Yalçın Kaya ise araştırma sonucu-
na ilişkin şunları söyledi: “Ciddi bir rahatsızlıkla karşılaşan
vatandaşların yüzde 94’ü doktora gitmeyi doğru buluyor.
Doktordan öğrendikleri bilgiye güvenenlerin oranı yüzde
75. Medyadan bilgi alanların ilk tercihi yüzde 13 ile internet,
sağlık konulu yayınlarda, TV yüzde 40 ile en çok güvenilen
iletişim organı oldu. Ankete katılanların yüzde 9’u“sağlık ko-
nulu medya içeriklerinin tıp doktorlarına güvenlerini azalttı-
ğını” ifade etti. Medya’da yer alan tedavi yöntemlerini “hiçbir
zaman uygulamam”diyenlerin oranı yüzde 63. Katılımcıların
yüzde 61’i gazete ya da dergilerdeki, yüzde 40’ı televizyon-
daki, yüzde 73’ü de internetteki sağlık konulu yayınları “hiç”
takip etmiyor. Görüşülen sağlık profesyonellerinin yüzde
38’i ve medya profesyonellerinin yüzde 24’ü medyada yer
alan sağlık konularının içeriklerinin denetlenmediğini düşü-
nüyor.”
Sağlık haberlerine güvenilirlik
Sağlık yayıncılığına duyulan güven üzerine yaptıkları ça-
lışmalarda ilginç sonuçlara ulaştıklarını ifade eden Prof. Dr.
Kaya, “Sağlık profesyonellerinin yüzde 21’i, medya profes-
yonellerinin ise yüzde 12’si medyada yer alan sağlık konulu
haber ve yazıları kesinlikle “güvenilmez” buluyor. Sağlık pro-
fesyonellerinin yüzde 62’si, doğru ve güvenilir sağlık bilgileri
verilmediğine inanıyor. Gazetelerde yer alan sağlık konulu
haber ve yazılardaki bilgilere “hiçbir zaman” güvenmediğini
söyleyenlerin oranı yüzde 7. Güvenilirlik oranı internet takip-
çileri arasında yüzde 5 iken televizyon izleyicileri arasında
yüzde 6’ya ulaşıyor. Ankete katılanların yüzde 27’si gazete-
lerde yer alan sağlık konulu haber ve yazılara “her zaman” ve
“çoğunlukla” güvendiğini belirtirken, interneti takip eden-
lerin yüzde 36’sı, televizyon izleyicilerinin yüzde 40’ı tercih
ettiği iletişim kanalındaki haberlere güveniyor” dedi.
"Herkesin yapması gerekenler var"
Medyadaki sağlık konulu yayınlara ilişkin medya ve sağ-
lık profesyonelleri kadar halkın da eleştirileri olduğunu be-
lirten Prof. Dr. Erkan Yüksel, “Herkesin yapması gereken ve
yapabileceğini düşündüğümüz bir şeyler var” dedi. Yüksel,
medya ve sağlık profesyonellerinin daha sorumlu yayıncılık
anlayışıyla hareket etmeleri gerektiğini söyleyerek, kamuo-
yu tarafından sağlık alanında ve yayıncılık alanında denetim
yapması beklenen kurumların da kendilerinden beklenen
sorumluluğu daha hissedilir bir şekilde yerine getirmeleri
gerektiğini vurguladı.
1...,25,26,27,28,29,30,31,32,33,34 36,37,38,39,40,41,42,43,44,45,...60
Powered by FlippingBook