TÜBİTAK Bülten / Sayı 146 - Şubat 2014 - page 33

Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu
Şubat 2014
33
Hava yolu şirketleri sistemi kullanmaya başladı
Sistemin ticari boyuta ulaştığını belirten Aksu, EFB’nin şu-
anda Atlasjet tarafından kullanıldığını dile getirdi. Sistemin
kullanımı ve yararları hakkında ise Atlasjet’ten kaptan pilot
Cemal Sancak bilgi verdi. Sancak, sistemin pilotlara uçuş sü-
recinde yardımcı olacak şekilde “kağıtsız kokpit” konseptine
göre geliştirilmiş olduğunu belirterek, “Geliştirilen sistem,
uçuş sürecinin güvenli şekilde gerçekleştirilmesine ve iniş -
kalkış prosedürlerinin güvenli şekilde kullanımına imkan ve-
riyor. EFB sistemi sayesinde, uçuşla ilgili çeşitli bilgiler detay-
lı olarak biz pilotlara sunulabiliyor. En önemli avantajlarının
başında ise; havayolu süreçlerine uygun olarak hazırlanan
uçuş planının elektronik olarak 3G/WiFi gibi kablosuz ileti-
şim ağları üzerinden uçağa aktarımı geliyor. Uçağın güvenli
bir şekilde kalkış ve inişinin gerçekleştirilmesi için gerekli
olan performans hesapları hızlı ve etkin bir şekilde sistem
üzerinden yapılabiliyor” diye konuştu.
Rötarları en aza indiriyor
Yaptıkları uçuşlarda bütün bilgilerin kağıt üzerinde bulun-
duğunu belirten Sancak, bu sistemle kağıt ve dokümanlar-
dan kurtulduklarını belirterek, “Gideceğimiz yer için hangi
güzergahı kullanacağımıza kadar her şey kağıt üzerinde
olurdu. Son dakikada herhangi bir güncelleme gelmesi du-
rumunda zor durumda kalırdık. Veriler güncellenecek, tek-
rar elimize gelecek ve biz onu uygulayacağız. Bu da uzun
bir süre alıyordu. Ama şimdi uçuş süresince kullanılması
gereken dokümanlara ve bilgiye mobil uygulama üzerinden
elektronik ortamda hızlıca erişim sağlanabiliyor. Bu sayede,
uçuş zamanımızı daha verimli bir şekilde kullanıyoruz. Gün-
celleme olsa bile internet üzerinden anında yapıyoruz. Bu da
uçuşun vaktinde yapılmasını sağlıyor. Böylece kalkışlardaki
gecikmeler en aza iniyor ve yolcularımız mağdur olmuyor”
dedi.
lar En Aza İndirecek
1...,23,24,25,26,27,28,29,30,31,32 34,35,36,37,38,39,40,41,42,43,...60
Powered by FlippingBook