6
Hibrit Elektrikli Araç Mükemmeliyet Merkezi
Şasi Dinamometre Odası
Hibrit Elektrikli Araç Mükemmeliyet Merkezi
Elektrik Motoru Dinamometre Odası
Hibrit Elektrikli Araç Prototipi
Hibrit ve Elektrikli Araç
Teknolojileri
Mükemmeliyet Merkezi
TÜBİTAK MAM Enerji Enstitüsü araç teknolojileri
ekibi, hibrit ve elektrikli araçlar ile elektrikli
lokomotif (raylı sistemler) teknolojileri konularında
da çalışarak; araçların ve alt sistemlerinin tasarımı,
modellenmesi, prototip üretimi ve testleri
gerçekleştiriyor.
Geçtiğimiz 10 sene içerisinde Enstitünün hibrit ve
elektrikli araçlar ile elektrikli araç alt sistemleri
konularında sonuçlandırdığı projeler arasında;
ELİT-1, FOHEV-1 ve Sultan araçları yer alıyor.
Enstitünün 2002 yılında tamamladığı ilk hibrit
elektrikli araç projesi olan ve TOFAŞ tarafından
desteklenen ELİT-1 projesi ile, Doblo aracı seri hibrit
hale dönüştürüldü.
FOHEV-I aracı ise Ford OTOSAN tarafından
desteklendi ve transit model bir minibüs paralel
hibrit hale dönüştürüldü. Ford OTOSAN ile yapılan
araç projelerine paralel olarak elektrik araç alt
sistemlerinin yerlileştirilmesi için çok ortaklı
projeler gerçekleştirildi. Örneğin, Ford OTOSAN-
Arçelik-TÜBİTAK MAM Enerji Enstitüsü ortaklığında,
elektrikli araçlar için elektrik tahrik sistemi projesi
tamamlandı.
Ulusal Bor Araştırma Enstitüsü (BOREN) desteğiyle
geliştirilen Sodyum Borhidrür Yakıt Pilli Araç
hakkında detaylı bilgi alan Bakan Yıldız, TÜBİTAK
Başkanı Prof. Dr. Yücel Altunbaşak ile birlikte bir
test sürüşü gerçekleştirdi.
1,2,3,4,5,6,7 9,10,11,12,13,14,15,16,17,18,...28