TÜBİTAK > Genç > Güncel Haber ve Yazılar RSS RSS  |  İletişim / Bilgi Edinme  |  Yardım  |  Site Haritası  |  English
TÜBİTAK
TÜBİTAK içerisinde ara
 
Ayrıntılı Arama
Çocuk
Genç
Güncel Haber ve Yazılar
Burslar
Olimpiyatlar
TÜBİTAK Etkinlikleri
Bilim ve Teknik Dergisi
Popüler Bilim Kitapları
Öğretmen
Akademisyen
Sanayi
KAMU
KURUM BİLGİLERİ
MERKEZ ve ENSTİTÜLER
YAYINLAR
İSTATİSTİKLER
BASIN ODASI
e-TÜBİTAK
Hızlı Erişim

Temel Reis Bir Kez Daha Haklı
Temel Reis Bir Kez Daha Haklı

Ispanak başta olmak üzere yapraklı yeşil sebzelerin çoğunda ve yumurtada bulunan iki farklı besin maddesinin, özellikle ileri yaşlarda görülen körlüğe karşı koruma sağladığı açıklandı. Çoğu sebze ve meyveye yeşil rengini veren karotenoid grubundan lütein ve zeaksantin adlı bileşikler, gözlerin kısa dalga boylu zararlı ışığı süzmesine ve böylece retinanın korunmasına katkıda bulunuyor. Toplam 6 yıl süren ve 60-80 yaşları arasındaki 4500’ün üzerindeki gönüllüyle yapılan çalışmanın sonuçları, bu bileşikleri içeren besinleri tüketenlerde yaşa bağlı körlük riskinin %35 oranında azaldığını ortaya koyuyor. Söz konusu bileşikler, ıspanak ve yumurtanın yanında lahana, marul, brokoli, salatalık, mısır ve bezelye gibi sebzelerde de yüksek miktarda bulunuyor.

Derleyen: Deniz Candaş
Haber Tarihi: 10 Eylül 2007
Kaynak: http://sciam.com/article.cfm'alias=study-finds-spinach-eggs&chanID=sa003&modsrc=reuters

18.09.2007
  Yazdır

©2007-2010 Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu. Her hakkı saklıdır. Görüşleriniz